Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

Seminarium w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka (Islandia)

Posted on 7 kwietnia 202427 października 2024 By polishpie
W dniach 6-7 kwietnia 2024 roku odbyło się seminarium dotyczące wspierania kompetencji nauczycieli w środowisku dwujęzycznym w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka. W spotkaniu wzięli udział nauczyciele, rodzice oraz zaproszeni goście. Gości przywitała dyrektor szkoły Dominika Krzysztofsdottir oraz opowiedziała o działalności szkoły. Podczas seminarium zostały przybliżone przez Mariolę Bondarow oraz Katarzynę Dreksa założenia oraz omówiony przebieg działań projektu pt. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” (Polish Pie) dofinansowanego przez Unię Europejską i realizowanego w szkołach polonijnych we Włoszech, Hiszpanii oraz Turcji. Koordynatorem głównym projektu jest dr Michalina Kasprzak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Dalsza część seminarium związana była z zadaniami jakie są stawiane nauczycielom pracującym z dziećmi w szkołach polonijnych oraz gdzie mogą szukać wsparcia w rozwiązywaniu problemów – tutaj swój głos miała Katarzyna Rabęda z ramienia „Midja mals og laesis” (Centrum Rozwoju Języka).  Doktor nauk przyrodniczych Martyna Paczuska-Adamczyk przybliżyła nauczycielom w jaki sposób zaciekawić ucznia podczas zajęć tak by brał aktywny udział podczas zajęć oraz wyniósł z lekcji przydatną wiedzę. Prezentacja to „Nauczanie przez odkrywanie czyli aktywny i twórczy uczeń, który sam stawia hipotezy i udziela na nie odpowiedzi”.  Podczas dwudniowego seminarium nie mogło zabraknąć aktywnych oraz ciekawych szkoleń przeznaczonych dla nauczycieli, a także rodziców dzieci dwujęzycznych, wygłoszonych przez Panią Lucynę Bzowską z Fundacji Edu Sen. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej: nowatorskie podejście do nauczania dzieci polonijnych w oparciu o program Sen” oraz „Metody aktywizujące, piosenki, zabawy muzyczno-ruchowe, które nie są przerywnikami w nauce a najprawdziwszą w świecie nauką”.  Seminarium w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka przebiegło znakomicie. Zostały poruszone kwestie merytoryczne, praktyczne oraz cenne wskazówki, które mogą być wykorzystywane podczas zajęć, a także w zaciszu domowym. Dziękujemy organizatorom i uczestnikom za aktywny udział w wydarzeniu.
obraz-20240404-215641-644005d7
seminarium 1
seminarium 2
seminarium 3
seminarium4
aktualności, Seminaria i konferencje 

Nawigacja wpisu

Previous Post: „e-Podchody” 23.03.2024, Włochy
Next Post: Seminarium pt. „Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej” w Antalyi (Turcja)

More Related Articles

IV Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) w Turcji aktualności
II Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) projektu Polish PIE aktualności
III Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) projektu Polish PIE (Polish Innovation in Education) aktualności
Piesza wycieczka krajoznawcza po lasach La Mora (Hiszpania) aktualności
Konferencja metodyczna dla nauczycieli polonijnych we Włoszech aktualności
Seminarium pt. „Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej” w Antalyi (Turcja) aktualności
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE