Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

Piesza wycieczka krajoznawcza po lasach La Mora (Hiszpania)

Posted on 8 czerwca 202423 grudnia 2024 By polishpie

W sobotę 8 czerwca odbyło się zakończenie roku szkolnego w Szkole Polskiej w Tarragonie połączone wraz z warsztatami „Nowe technologie, przyroda i edukacja w świecie dzieci” i pieszą wycieczką krajoznawczą po lasach La Mora (prowincja Tarragona, Hiszpania). Uczestników powitała pani dyrektor Ewa Hojna i krótko przedstawiła projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” dofinansowany przez Unię Europejską, w ramach którego zrealizowano warsztaty. Po omówieniu celu i programu wydarzenia, zwróciła szczególną uwagę jak ważna jest edukacja przyrodnicza w świecie dzieci dwu i wielojęzycznych.

Następnie została przedstawiona fauna i flora terenów śródziemnomorskich. Drzewa i krzewy strefy śródziemnomorskiej przystosowały się do przetrwania kilkumiesięcznego okresu suszy. Ich liście są twarde, skórzaste i pokryte woskiem, aby ograniczyć straty wody. Nie opadają sezonowo. Lasy i zarośla w strefie śródziemnomorskiej są więc wiecznie zielone. Często są to kolczaste krzewy i niskie drzewa: ostrokrzew kolczasty, dąb ciernisty, oleander, dzikie oliwki, pistacja i jałowiec.

Zebrani uczestnicy zrealizowali trasę ok. 2 km. Podczas spaceru dowiedzieli się m.in. jak i jakie nowe technologie można wykorzystać z dziećmi podczas pieszych rodzinnych wędrówek. Korzystając z aplikacji ActionBound wykonywali zadania, np. zdjęcia mijanych roślin i zwierząt oraz odpowiadali na pytania w quizie przyrodniczym. Był to czas obserwacji otaczającej nas przyrody oraz integracji rodzin.

Po dotarciu do mety na dzieci czekały zadania do rozwiązania. Młodsi uczniowie wykonywali kartę pracy na temat zjawisk atmosferycznych, starsi dodatkowo odpowiadali na kilka pytań kontrolnych, a także rozwiązywali zadania matematyczne.  Z zebranych darów natury rodziny kreatywnie układali mandale. Spotkanie zakończyło uroczyste rozdanie dyplomów i wspólne piknikowanie.

7a432738-93bb-4757-b374-d273d077e1f0
IMG-20240615-WA0006
IMG-20240615-WA0007
IMG-20240615-WA0008
IMG-20240615-WA0009
IMG-20240615-WA0015
IMG-20240615-WA0017
IMG-20240615-WA0019
Zdjęcie WhatsApp 2024-06-15 o 16.47.39_cb5df0b0
aktualności, warsztaty Hiszpania, Warsztaty i spotkania

Nawigacja wpisu

Previous Post: Warsztaty i realizacja trasy krajoznawczej w Phaselis w Turcji
Next Post: „Jakie nowe technologie mogą nam pomóc w poznawaniu flory” 15.06.2024, Hiszpania

More Related Articles

Sprawozdanie z konferencji 4.11.2024 „Innowacje Pedagogiczne w Edukacji Polonijnej” aktualności
„Nowe Technologie w poznawaniu przyrody” 4.10.2024, Islandia Warsztaty i spotkania
„Magia Świąt” 2.12.2023, Włochy Warsztaty i spotkania
„Park czy Cyberpark?” 14.09.2024, Włochy Warsztaty i spotkania
Zaproszenie do uczestnictwa w konferencji międzynarodowej: „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024) aktualności
„Technologia w poznawaniu przyrody” 1.06.2024, Turcja Warsztaty i spotkania
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE