Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

„Obserwujemy faunę i florę” 16.09.2023, Hiszpania

Posted on 16 września 202323 grudnia 2024 By polishpie

W dniu 16 września 2023 roku w Szkole Polskiej w Barcelonie prowadzonej przez Stowarzyszenie Associació Cultural Escuela Polaca (Hiszpania) jedna z nauczycielek – Joanna Tylek przeprowadziła warsztat pt. „Obserwujemy faunę i florę”. Podczas zajęć dzieci pracowały z atlasem zwierząt, odszukiwały i nazywały w języku polskim zwierzęta, które spotkały podczas wakacji, opisywały środowiska, w którym zamieszkują wybrane zwierzęta. Woda, las, łąka – to tam dzieci mogły posłuchać, zobaczyć, powąchać, dotknąć – zaobserwować żyjące stworzenia.  Korzystając z plansz edukacyjnych dzieci nazwały znane i dotąd jeszcze nie poznane ptaki – opisywały ich wygląd, uwzględniając kształt dziobów, kolor upierzenia, kolor kończyn, wielkość i wysokość. Dzieci utrwalały różnice „wysokość, wielkość”. 

W warsztacie uczestniczyło 21 dzieci. 

Warsztat miał na celu utrwalenie wiedzy i umiejętności po szkoleniu „Obserwujemy faunę i florę” z I MSS.  

ES_1.3
ES_1.4
warsztaty Hiszpania, Warsztaty i spotkania

Nawigacja wpisu

Previous Post: „Obserwacja ptaków” 15.09.2023, Turcja
Next Post: II Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) projektu Polish PIE

More Related Articles

„Gra terenowa” 7.09.2024, Turcja Warsztaty i spotkania
„Jakie nowe technologie mogą nam pomóc w poznawaniu flory” 15.06.2024, Hiszpania warsztaty Hiszpania
„Nowe technologie a zabawy na świeżym powietrzu” 27.04.2024, Islandia Warsztaty i spotkania
„Przyroda wokół nas” 6.10.2023, Turcja Warsztaty i spotkania
Ścieżka przyrodnicza w Poznaniu (Polska)  aktualności
Piesza wycieczka krajoznawcza po lasach La Mora (Hiszpania) aktualności
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE