W dniach 20-21 kwietnia w Antalyi odbyło się seminarium w ramach projektu Polish PIE pt. „Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej”. Seminarium otworzyła prezeska Polonijnego Stowarzyszenia Kultury i Nauki – Małgorzata Dastek-Koçkaya, podkreślając wpływ projektu „Innowacyjne pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” na rozwój działalności stowarzyszenia. Z Polski do Turcji przylecieli zaproszeni na tą okazję specjaliści ze Stowarzyszenia Poradnia Polonijna, aby wesprzeć nauczycieli oraz rodziców w edukacji dwu i wielojęzycznej. Neurologopedka mgr Anna Szkotak wygłosiła wykład pt. “Nieoczywiste pułapki dwujęzyczności. Perspektywa neurologopedyczna”, psycholożka mgr Dorota Sikora zwróciła uwagę na zaburzenie ARFID w wykładzie “Wyzwania emocjonalne ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń odżywiania w rodzinach polonijnych”, fizjoterapeuta mgr Damian Dudkiewicz w swoim wystąpieniu podkreślił rolę aktywności fizycznej w edukacji polonijnej “Integracja sensoryczna u dzieci dwujęzycznych. Znaczenie i metody pracy dla nauczycieli w kontekście kulturowym”. Wykłady zostały wzbogacone o praktyczne warsztaty oraz spotkania indywidualne z dziećmi i rodzicami. W ciągu dwóch dni specjaliści przeprowadzili w sumie 27 konsultacji logopedycznych, psychologicznych oraz fizjologicznych. Seminarium zamknęła nauczycielka ze Szkoły polonijnej w Antalyi – Magdalena Drop-Altıntaş, opowiedziała o projektach realizowanych przez stowarzyszenie ze szczególnym uwzględnieniem Polish PIE.
Projekt „Innowacyjne pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską.