Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

Seminarium w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka (Islandia)

Posted on 7 kwietnia 202427 października 2024 By polishpie
W dniach 6-7 kwietnia 2024 roku odbyło się seminarium dotyczące wspierania kompetencji nauczycieli w środowisku dwujęzycznym w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka. W spotkaniu wzięli udział nauczyciele, rodzice oraz zaproszeni goście. Gości przywitała dyrektor szkoły Dominika Krzysztofsdottir oraz opowiedziała o działalności szkoły. Podczas seminarium zostały przybliżone przez Mariolę Bondarow oraz Katarzynę Dreksa założenia oraz omówiony przebieg działań projektu pt. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” (Polish Pie) dofinansowanego przez Unię Europejską i realizowanego w szkołach polonijnych we Włoszech, Hiszpanii oraz Turcji. Koordynatorem głównym projektu jest dr Michalina Kasprzak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Dalsza część seminarium związana była z zadaniami jakie są stawiane nauczycielom pracującym z dziećmi w szkołach polonijnych oraz gdzie mogą szukać wsparcia w rozwiązywaniu problemów – tutaj swój głos miała Katarzyna Rabęda z ramienia „Midja mals og laesis” (Centrum Rozwoju Języka).  Doktor nauk przyrodniczych Martyna Paczuska-Adamczyk przybliżyła nauczycielom w jaki sposób zaciekawić ucznia podczas zajęć tak by brał aktywny udział podczas zajęć oraz wyniósł z lekcji przydatną wiedzę. Prezentacja to „Nauczanie przez odkrywanie czyli aktywny i twórczy uczeń, który sam stawia hipotezy i udziela na nie odpowiedzi”.  Podczas dwudniowego seminarium nie mogło zabraknąć aktywnych oraz ciekawych szkoleń przeznaczonych dla nauczycieli, a także rodziców dzieci dwujęzycznych, wygłoszonych przez Panią Lucynę Bzowską z Fundacji Edu Sen. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej: nowatorskie podejście do nauczania dzieci polonijnych w oparciu o program Sen” oraz „Metody aktywizujące, piosenki, zabawy muzyczno-ruchowe, które nie są przerywnikami w nauce a najprawdziwszą w świecie nauką”.  Seminarium w Szkole Polskiej w Reykjaviku im. Janusza Korczaka przebiegło znakomicie. Zostały poruszone kwestie merytoryczne, praktyczne oraz cenne wskazówki, które mogą być wykorzystywane podczas zajęć, a także w zaciszu domowym. Dziękujemy organizatorom i uczestnikom za aktywny udział w wydarzeniu.
obraz-20240404-215641-644005d7
seminarium 1
seminarium 2
seminarium 3
seminarium4
aktualności, Seminaria i konferencje 

Nawigacja wpisu

Previous Post: „e-Podchody” 23.03.2024, Włochy
Next Post: Seminarium pt. „Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej” w Antalyi (Turcja)

More Related Articles

Ścieżka przyrodnicza w Poznaniu (Polska)  aktualności
Zaproszenie do uczestnictwa w konferencji międzynarodowej: „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024) aktualności
Trasa krajoznawcza w Parco Fiumicino (Włochy) aktualności
Piesza wycieczka krajoznawcza po lasach La Mora (Hiszpania) aktualności
Konferencja metodyczna dla nauczycieli polonijnych we Włoszech aktualności
II Międzynarodowe Spotkanie Projektowe (MSP) w Padwie, we Włoszech aktualności
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE