Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

Sprawozdanie z konferencji 28.10.2024 „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process”

Posted on 5 listopada 202423 grudnia 2024 By polishpie

28 października 2024 roku na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process”, będąca podsumowaniem projektu „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” (Polish PIE, nr 2022-1-PL01-KA220-SCH-000086408) dofinansowanego przez Unię Europejską.  

Konferencję otworzyła Pani Prodziekan WSE UAM w Poznaniu – Prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska. W pierwszej sesji plenarnej zaprezentowane zostały wystąpienia wprowadzające w tematykę projektu Polish PIE – a zwłaszcza innowacji pedagogicznych w polskiej i polonijnej edukacji oraz wspierania nauczycieli polskich i polonijnych w przeprowadzeniu zajęć dotyczących kontekstów społeczno-przyrodniczych i wykorzystania nowych technologii w pracy z dzieckiem. W drugiej sesji plenarnej wystąpienia dotyczyły zrealizowanych ścieżek i warsztatów przyrodniczych w szkołach polonijnych krajów partnerskich – głos zabrali reprezentanci z Hiszpanii, Islandii i Turcji oraz zajęć terenowych przeprowadzonych na poznańskiej Cytadeli przez studentów i pracowników Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu (Polska).  

Kolejne dwie sekcje prowadzone były w tym samym czasie. W sesji trzeciej (prowadzonej w języku polskim) zaprezentowane zostały dobre praktyki przedszkoli i szkół polskich oraz organizacji polonijnych. Wystąpienia dotyczyły projektów i zajęć w tematyce edukacji przyrodniczej i wykorzystania narzędzi TIK w pracy z dziećmi i młodzieżą na różnych etapach edukacji. W sesji czwartej (prowadzonej w języku angielskim) wzięli udział goście zagraniczni m.in. z Chin, Grecji, Hiszpani, Islandii, Kazachstanu, Tajwanu, Turcji czy Włoch. Podczas wystąpień w tej sesji zaprezentowano liczne aktywności projektowe Polish PIE zrealizowane przez pracowników i studentów Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu (Polska) oraz działania zespołów ze wszystkich krajów partnerskich z Hiszpanii, Islandii, Turcji i Włoch. Zaprezentowano także stronę internetową projektu i główne rezultaty. W dyskusji wzięli również głos reprezentanci uniwersytetów zagranicznych, którzy opowiadali o projektach lokalnych i międzynarodowych z uwzględnieniem przyrody i technologii informacyjno-komunikacyjnych.  

Konferencję zamknęła sesja warsztatowa prowadzona w języku polskim i angielskim. Uczestnicy mogli wziąć udział w warsztatach o tematyce: „Przyroda na obrazach ukryta. Zastosowanie wybranych narzędzi TIK w pracy nauczyciela” (mgr Anna Borkowska, mgr Karina Barecka, mgr Marianna Racka), „Metoda mini-Eduball – innowacja pedagogiczna we wspieraniu procesu uczenia się” (dr Agnieszka Rościszewska), „Gry i zabawy przyrodnicze” (mgr inż. Anna Klichowska), „Music and nature. Connection of sounds” (dr Katarzyna Forecka-Waśko), „Multisensory nature observation” (prof. UAM dr hab. Eliza Rybska) oraz „Nature and visual art – EBRU technique to support students’ creativeness” (dr Michalina Kasprzak). 

W konferencji wzięło udział około 120 reprezentantów uniwersytetów, przedszkoli, szkół i innych instytucji edukacyjnych z Polski i zza granicy. Dziękujemy prelegentom i uczestnikom za inspirujące wystąpienia i aktywny udział w konferencji. Serdecznie podziękowania za pomoc i wsparcie kierujemy także do członków Komitetu Naukowego i Organizacyjnego Konferencji oraz członkiń Koła Naukowego Pedagogiki Dziecka.  

Szczegółowy program konferencji oraz krótką fotorelację załączamy poniżej. 

 Program konferencji

PolishPIE 2
PolishPIE-07
PolishPIE-19
PolishPIE-34
508 (2)
508
IMG_2535
IMG_9183
IMG_9206
IMG_9236
IMG_9244
IMG_9252
IMG_9269
IMG_9305
IMG_9337
IMG_9344
IMG_9354
IMG_9377
PolishPIE 1
Warsztat Agi (2)
Warsztat Agi
Warsztat Ani (2)
Warsztat Ani i Kariny
Warsztat Ani
Warsztat Elizy (2)
Warsztat Elizy
Warsztat Kasi (2)
Warsztat Kasi
Warsztat Michaliny (2)
Warsztat Michaliny
WarsztatAni i Kariny
aktualności, Seminaria i konferencje 

Nawigacja wpisu

Previous Post: Trasa krajoznawcza w Parco Fiumicino (Włochy)
Next Post: Sprawozdanie z konferencji 4.11.2024 „Innowacje Pedagogiczne w Edukacji Polonijnej”

More Related Articles

Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024) aktualności
Seminarium pt. „Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej” w Antalyi (Turcja) aktualności
III Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) projektu Polish PIE (Polish Innovation in Education) aktualności
Trasa krajoznawcza w Parco Fiumicino (Włochy) aktualności
Zaproszenie do uczestnictwa w konferencji międzynarodowej: „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024) aktualności
IV Międzynarodowe Spotkanie Szkoleniowe (MSS) w Turcji aktualności
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE