Skip to content
  • Element menu
  • Element menu

Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym

  • Aktualności
  • O Projekcie
  • Partnerzy
    • Polska
    • Hiszpania
    • Islandia
    • Turcja
    • Włochy
  • Spotkania
    • Szkoleniowe
      • I MSS Hiszpania
      • II MSS Islandia
      • III MSS Polska
      • IV MSS Turcja
      • V MSS Włochy
    • Koordynatorskie
      • I MSP Polska
      • II MSP Włochy
      • III MSP Hiszpania
    • Warsztaty w szkołach
      • Hiszpania
      • Islandia
      • Turcja
      • Włochy
  • Materiały
    • Książka
    • Scenariusze
      • Hiszpania – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – scenariusze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
    • Trasy krajoznawcze
      • Hiszpania – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Islandia – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Polska – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Turcja – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
      • Włochy – wycieczki przyrodnicze
        • Dla dzieci w wieku do 3 lat
        • Dla dzieci w wieku 4-6 lat
        • Dla dzieci w wieku 7-9 lat
  • Upowszechnianie
    • Publikacje
    • Seminaria i konferencje 
    • Warsztaty i spotkania
    • O nas w mediach
  • Kontakt
  • Toggle search form

Trasa krajoznawcza na półwyspie Seltjalnarnes (Islandia)

Posted on 30 września 202423 grudnia 2024 By polishpie
Islandia jest znana z niezwykłych formacji geologicznych, takich jak wulkany, gejzery i gorące źródła. Te naturalne zjawiska mają znaczący wpływ na lokalne ekosystemy, kształtując krajobraz i tworząc unikalne warunki życia dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Kładzie ona duży nacisk na ochronę swojego naturalnego dziedzictwa. Liczne parki narodowe i rezerwaty przyrody mają na celu zachowanie bioróżnorodności i promowanie zrównoważonego rozwoju, jednocześnie umożliwiając ludziom cieszenie się pięknem przyrody w sposób odpowiedzialny.  Islandzkie szkoły oraz nasza szkoła polonijna: Szkoła Polska w Reykjaviku im. Janusza Korczaka, integrują edukację przyrodniczą w swoich programach nauczania, co pozwala uczniom na zrozumienie i docenienie unikalnych cech lokalnych ekosystemów. Lekcje są często uzupełniane o zajęcia terenowe, które umożliwiają bezpośredni kontakt z przyrodą i obserwację procesów ekologicznych w naturalnym środowisku.  Taką inicjatywą była edukacyjna ścieżka przyrodnicza zrealizowana w ramach projektu Polish PIE, która odbyła się 28.09.2024 w Seltjalnarnes. W spotkaniu wzięly udział rodziny polonijne (16 dzieci i 12 rodziców). Prowadzącymi warsztaty na świeżym powietrzy były dwie nauczycielki – Katarzyna Dreksa i Mariola Bondarow. Uczestnicy insywidualnie i w grupach rodzinnych rozwiązywali zadania i zagadki dostosowane do wieku dzieci oraz podziwiały i obserwowały faune i florę na półwyspie. Wszyscy wykazali pełne zaangażowanie w realizacji trasy, ale też wykonywaniu różnych aktywności. Dodamy, że trasy krajoznawcze na Islandii zostały zaprojektowane tak, że uczniowie z niepełnosprawnościami nie mają trudności w ich realizacji.   Podsumowując fauna i flora na półwyspie Seltjalnarnes nie stanowi już dla nas żadnego problemu, poznaliśmy ukryte tam tajemnice dotyczące występującej tam nadmorskiej roślinności i ptactwa. Co więcej, zachęcamy wszystkich do zrealizowania ścieżek z dziećmi, ponieważ trasy udostępnione są w materiałach na naszej stronie internetowej.  
obraz-20240928-113738-4529a80b
obraz-20240928-114126-a94f88d7
obraz-20240928-125840-0e004fb7
obraz-20240928-194222-0cf1437d
obraz-20240929-095029-86ea5399
aktualności, Warsztaty i spotkania, warsztaty Islandia

Nawigacja wpisu

Previous Post: Zaproszenie do uczestnictwa w konferencji międzynarodowej: „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024)
Next Post: Konferencja on-line pt. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej”

More Related Articles

Piesza wycieczka krajoznawcza po lasach La Mora (Hiszpania) aktualności
„Nowe Technologie w poznawaniu przyrody” 4.10.2024, Islandia Warsztaty i spotkania
Konferencja on-line pt. „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej” aktualności
Zaproszenie do uczestnictwa w konferencji międzynarodowej: „Pedagogical Innovation in Education: Bridging Nature & Technology in Teaching Process” (Poznań, 28.10.2024) aktualności
Warsztaty i realizacja trasy krajoznawczej w Phaselis w Turcji aktualności
Konferencja metodyczna dla nauczycieli polonijnych we Włoszech aktualności
logotyp_poziomy_UAM_kolor_CMYK
PL Dofinansowane przez UE_POS
© 2025 Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym
Deklaracja dostępności strony Polish PIE